3 verschillende lijsten waar een succesvolle email marketing machine niet zonder kan

Sharing is caring!

3 verschillende lijsten waar een succesvolle email marketing machine niet zonder kan

Iedereen heeft het over de waarde van het opzetten van een emaillijst, dat is waar het geld zit. Dit weet iedereen, echter is er bijna niemand die je nu verteld en uitlegt hoe en welke soort lijst je moet opzetten.

Laten we het even hebben over de top 3 van emaillijsten.

Prospect list

De naam zegt het al, dit is een lijst voor prospects ofwel toekomstige klanten / relaties.
Normaal bouw je dit soort lijst op door het aanbieden van iets waardevols (gratis) aan je prospect.
Denk hierbij aan een gratis ebook of een gratis video of online cursus.

Het doel van deze lijst is het opbouwen van een relatie met je prospects zodat je verkopen zullen toenemen.
Mensen kopen nu eenmaal eerder iets van iemand die ze kennen en vertrouwen. Het aanbieden van kwalitatief hoog gratis materiaal en het bieden van oplossingen aan je leden is niet alleen goed voor de vertrouwens relatie tussen jouw en je leden maar laat de leden van je lijst ook zien welke soort oplossingen je aanbiedt.
Als je dus informatie verkoopt zoals boeken en ebooks zullen de mensen denken:”wow dat is goede informatie en nog wel helemaal gratis,  Ik kan me haast niet voorstellen hoe goed de betaalde oplossingen zullen zijn.”

En dat is nog niet alles:
Als je gratis kwaliteitsinformatie aanbiedt aan je leden dan zal dit het gevoel tot interactie prikkelen.
Je leden gaan zich dan als het ware verplicht voelen om iets van je te kopen aangezien je ze net hebt voorzien van iets zeer bruikbaars en waardevols.

Ik zal het even uitleggen:

Denk maar eens terug aan de laatste keer dat een vriend je heeft getrakteerd op een gratis lunch. Wat heb jij als wederdienst gedaan? Ik durf te wedden dat je binnen enkele weken de gunst hebt geretourneerd door deze persoon te trakteren op een lunch.

Dit is interactie. Als iemand iets voor je doe wat waarde heeft voor jou dan voel je je vanzelf verplicht om iets terug te doen. We voelen ons zo te zeggen psychologisch ongemakkelijk totdat we een wederdienst hebben gedaan.

Je prospects zijn niet anders.. Als jij ze iets van waarde laat toekomen dan zullen de meesten zich bij wijze van verplicht voelen om iets terug te doen.
Dit is waarom het toevoegen van links naar producten en diensten in je gratis document, ebook, of video en zelfs in je nieuwsbrief op zich een zeer goede manier is om verkopen te realiseren .

3 verschillende lijsten waar een succesvolle email marketing machine niet zonder kan
Je kunt een prospect lijst opzetten zonder dat het uitmaakt wat je verkoopt of aanbiedt.
Het maakt niet uit of je een eigen product verkoopt aan een niche markt of dat je producten als een affiliate aanbiedt.
Het maakt ook niet uit of je nu een 1 euro ebook verkoopt of een 1 miljoen euro vliegtuig.
Wat je ook verkoopt een prospect lijst is een zeer krachtige tool. Daarom zullen we in dit ebook ook de aandacht focussen op het opzetten van een prospect lijst en het verdienen aan deze prospect lijst. (zeker via affiliate verkopen)

Customer List

Verkoop je eigen producten dan is het zaak om ook een klantenlijst op te bouwen.
Als een klant een product van je koopt dan dien je deze klant toe te voegen op deze klantenlijst.
Je kunt deze klanten dan tevens van de prospect lijst verwijderen.
Je klantenlijst is een van de meest waardevolle lijsten. Dit omdat klanten die reeds iets van je hebben gekocht waarschijnlijk eerder de stap maken om nog iets van je te kopen dan leden van je prospect lijst.
Terwijl bijvoorbeeld 2% tot 10% van je prospects een product kopen zul je gemakkelijk 20% of meer verkopen genereren van je klantenlijst.

Partner List

Ten slotte de laatste lijst die je kunt maken is je partner lijst. Op deze lijst staan geen toekomstige klanten, maar dit is meer een lijst voor je partners of collega´s of mede-marketeers.
Je zult de leden van deze lijst eens in de zoveel tijd contacteren om een verdere relatie op te bouwen. Je kunt hun via deze lijst op de hoogte houden van nieuwe ontwikkelingen en mogelijkheden.

Zoals je kunt zien zijn alle drie de lijsten zeer belangrijk. Afhankelijk van je bedrijfsmodel is er misschien niet de noodzaak om alle drie de lijsten op te zetten. Daarom zullen we ons concentreren op het opzetten van de prospectlijst, dit is namelijk de lijst waar iedereen van profiteert onafhankelijk van de producten die je wilt verkopen

Vervolgens zul je leren hoe je begint met het opzetten van je eigen omvangrijke en winstgevende Prospect lijst.

Email Marketing - Segmenteren van je email bestand

Email Marketing – Segmenteren van je email bestand

Ja ik wil graag meer marketing strategieen ontvangen via mail

Sharing is caring!