Waarom is een sales funnel van clickfunnels beter dan iedere website

Sharing is caring!

Website VS clickFunnelsVervang je website door een Funnel van funnelhacker.nl

Ik heb het al vaker geroepen dat normale websites dood zijn en eigenlijk geen echte functie hebben voor uw bedrijf behalve dat het een duur visitekaartje van je bedrijf is geworden.
Toch vinden de meeste bedrijven het geen probleem om minimaal 2000 euro uit te geven aan een website die bezoekers laat komen en gaan zonder hierop in te springen.

Wat is het verschil met een website

Een website is een statisch iets terwijl een funnel je klant bij de hand neemt en hem langs een pad lijdt wat jij van te voren hebt bepaald.

Je kunt het als het ware zien als een grote trechter waar alle bezoekers van je site in terecht komen.
Naarmate klanten verder in je funnel geraken zullen zij specifiekere aanbiedingen / content te zien krijgen.
Zo start je als ondernemer en bedrijf een conversatie met je klant via email nadat je via de eerste stap van je funnel het email adres van je klant hebt verzameld.

Aan de hand van acties die je bezoeker neemt kun je de conversatie die je voert aanpassen.

De nieuwe manier van email marketing (integrale email marketing)

Het klinkt misschien tamelijk duur, integrale email marketing, maar het is in principe puur de optimale integratie van email marketing met je funnel.
Ook hier is weer een groot verschil tussen een funnel en een website.
Een website weet als je alles goed hebt ingesteld welke bezoekers op je site zijn gekomen en dat was het dan ongeveer.
Met een funnel kun je zien in welke stap van de funnel je bezoeker zich momenteel bevindt.

Het is dus gemakkelijker om je email boodschap  af te stellen op de stap van de funnel waarin de bezoeker zich bevind.

Dit klinkt logisch toch? Maar het kan nog beter.

Wat weet jij over je bezoeker? Clickfunnels beter dan Google Analytics?

Hoe meer je weet over je bezoekers hoe beter je de marketingscampagnes hierop kunt afstellen.
Stel je voor je zou niet alleen het email adres van de bezoeker opvangen maar ook de rest van zijn sociale profiel op internet.
Zo is het binnen clickfunnels niet alleen mogelijk om gemakkelijk het email adres van de bezoekers te verzamelen maar ook een compleet social internet profiel word samengesteld over je bezoeker.

Bedenkt maar eens wat een extra waarde het zou hebben als je de onderstaande zaken van je bezoekers zou weten.

  1. Sociale profielen zoals twitter, gravatar, foursquare, klout.com, Google+, website
  2. Action score: Een niet onbelangrijke factor die clickfunnels van je bezoekers berekend is de action score.
    Deze clickfunnels action score geeft eigenlijk aan wat de waarde van een klant is op een schaal van 1 tot 100.
    De action score wordt bepaald aan de hand van een aantal factoren zoals:
  3. Het aantal volgers die een bezoeker heeft op de verschillende social media platformen

Hieronder een kort voorbeeld van wat je allemaal over je bezoeker te weten komt.

 clickfunnels actionetics beter dan google analytics

 

Optimaliseren van analytics per funnel stap – Meten is weten

Ik neem aan dat je weet dat splittesten of a/b testen onvermijdelijk is als je een campagne wilt optimaliseren.
Of het maakt eigenlijk niet eens uit wat je wilt optimaliseren , je komt niet om het testen heen.
In het verleden was dit splittesten van verschillende pagina’s maar een moeilijke opgave maar gelukkig heeft clickfunnels ook hier een gemakkelijke oplossing voor gevonden.

Met 1 muisklik kan een variatie van een pagina worden gemaakt of een geheel nieuwe pagina worden ontworpen.
Mijn persoonlijke advies bij splittesten is om het stapje voor stapje aan te pakken.
Verander maar altijd kleine dingen en test deze alvorens je meer veranderingen gaat doorvoeren. Op deze manier weet je tenminste zeker welke verandering de optimalisatie heeft veroorzaakt.

Verander je bijvoorbeeld 3 zaken tegelijk en heb je opeens 32% meer conversies dan kun je dit niet echt terug herleiden op 1 specifieke optimalisatie actie.

10% meer conversie door wijziging van 1 regel tekst

In de afbeelding hieronder zie je een groot verschil in de contact conversie. (aantal personen die hun email adres achterlieten)

Toch is deze stijging van 10% in conversie heel simpel terug te leiden tot het aanpassen van 1 regel tekst.

 

optimaliseren van email marketing via een funnel van funnelhacker

Download hier je 3 top converterende funnels en test het zelf!!

Wil je meer informatie over het optimaliseren van je website en campagnes bekijk dan overige artikels van funnelhacker.nl.

Meer gemakkelijke optimalisatiestappen die je gelijk kunt toepassen in je bedrijf kun je live bekijken in ons webinar of bekijk de replay van de vorige webinar hieronder

Sharing is caring!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *