Email Marketing – Segmenteren van uw email lijst , deel 1

Sharing is caring!

Email Marketing – Segmenteren van uw email lijst 

Nu is het tijd om het te gaan hebben over tips en trucs die maar weinig nieuwsbrief publishers weten en die bijna niemand toepast. De komende drie hoofdstukken ga ik je specifiek leren hoe je je nieuwsbrief het beste kunt segmenteren. Door de segmentering van je nieuwsbrief kun je nog gerichtere promoties en aanbiedingen naar de verschillende segmenten van je lijst sturen. En hoe specifieker en gerichter je acties en promoties hoe meer reacties en verkopen dat je kunt verwachten.

Ik zal het uitleggen aan de hand van een voorbeeld.

Stel je hebt een tamelijk algemene site over het restaureren van klassieke auto’s.  Dan hebben de bezoekers van je site waarschijnlijk allemaal verschillende interesses en behoeften zoals:

  • Restaureren van Musclecars.
  • Restaureren van Cabrio´s.
  • Restaureren van auto´s  uit 1920.
  • Restaureren van auto´s  uit 1950s.
  • Restaureren van pick ups.
  • Restaureren van Chevrolets.
  • Restaureren van Fords.

Enzovoorts .

Er zijn tal van verschillende kleinere niches die je kunt aanspreken onder de algemene noemer auto restauraties.
Zonder te ontdekken wat je leden interesseert en wat ze verwachten zul je dus met een tamelijk `lauwe ` nieuwsbrief eindigen.
Het gevolg van het gebrek aan segmentatie zal een armzalige slechte conversie zijn als je een product of service probeert aan te bieden aan deze leden. Puur omdat je promoties niet doelgericht genoeg kunnen zijn..

Wat je dus nu moet doen is een manier vinden waarop je alle mensen met de interesse in een van de specifieke niches op 1 lijst krijgt.
Je zult ze dus kenbaar moeten laten maken in welke niche hun interesse ligt.
Op deze manier kun je promoties over het restaureren van Chevrolets sturen naar de mensen die ook interesse hebben in de restauraties van chevy’s, de informatie en promoties over het restaureren van  muscle cars dien je naar de groep te sturen die zijn geinteresseerd in het restaureren van musclecars enzovoorts. Door het sturen van zeer specifiek informatie en gerichte promoties  zul je de interesse en aandacht van de lezer vasthouden en ze zullen vaste lezers en loyale leden van je nieuwsbrief worden.

Hoe segmenteer je de lijst nu precies? Er zijn tal van manieren om je lijst te segmenteren.
Hieronder zal laten zien hoe je segmentering van je lijst kunt toepassen en ik zal in het vervolg nog tal van tips geven die je gemakkelijk kunt toepassen.

Opzetten van verschillende websites

Je kunt je nieuwsbrief  segmenteren door het opzetten van verschillende websites en bezoekers op deze websites kunnen zich dan aanmelden voor verschillende nieuwsbrieven. Het reeds eerder gegeven auto restauratie voorbeeld is een goed voorbeeld.
Je kunt heel gemakkelijk een site opzetten voor de chevy eigenaren , een voor de dodge rijders , een voor de Ford bestuurders enzovoorts.  Je maakt dan ook per site een verschillende landingspagina en verschillende nieuwsbrieven.

Email Marketing ; Segmenteren van je email bestand om conversies te verhogen

Email Marketing ; Segmenteren van je email bestand om conversies te verhogen

TIP:  Als je eenmaal de lijst hebt gesegmenteerd in verschillende niches (Chevy en Ford, bijvoorbeeld), dan kun je zelfs nieuwsbrieven opstellen gericht op micro-niches.
Je kunt bijvoorbeeld op verschillende decennia  segmenteren. Bijvoorbeeld Chevrolets uit 1920s en Chevrolets uit  1930s  etc. Hoe ver je hierin gaat hangt een beetje af van de reacties die je krijgt op je micro niches nieuwsbrief en hoeveel mensen zich aanmelden voor de micro niche nieuwsbrieven..

Opzetten van Blog Categorieen.

In plaats van het opzetten van verschillende websites kun je ook verschillende categorieen opzetten op je WordPress blog.
Je kunt je lijst nu gemakkelijk segmenteren door een link naar je nieuwsbrief in te voegen onder ieder blog post of artikel van je blog.  Natuurlijk moet je er wel voor zorgen dat alle posts in een categorie ook linken naar de speciale landingspagina voor die categorie.  Op deze manier worden je leden automatisch gesegmenteerd bij het aanmelden.

Om weer even door te gaan met het voorbeeld van de restauratie website voor auto’s. Je zou verschillende categorieen kunnen opzetten zoals Dodge,  Ford , Chevrolet. Dan maak je ook enkele landingspagina’s voor deze categorieen en maakt dan ook verschillende nieuwsbrieven voor Ford, Chevrolet en Dodge fans.

Voor zover het eerste deel van het segmenteren van je nieuwsbrief.
Straks nog meer manieren om je lijst te segmenteren.

Tip: Implementeer een quiz en vraag de gebruiker naar hun voorkeur.

Dit is allemaal natuurlijk allemaal gemakkelijk te doen met clickfunnels actionetics .
Probeer het hier gratis !!

Email Marketing - Segmenteren van je email bestand

Email Marketing – Segmenteren van je email bestand

Ja ik wil graag meer marketing strategieen ontvangen via mail

Sharing is caring!