5 direct te implementeren tips voor uw email marketing campagnes

Sharing is caring!

5 direct te implementeren tips voor uw email marketing campagnes

5 direct te implementeren tips voor uw email marketing campagnes

5 direct te implementeren tips voor uw email marketing campagnes

Email marketing is sinds jaar en dag een van de best presterende marketing methodes voor ieder bedrijf.
Omdat je door email marketing de kracht hebt om klanten en bezoekers terug te laten keren naar je website is het een echte power marketing tool.
Toch zijn er binnen email marketing nog veel optimalisatie stappen te maken.

Zo heb ik in dit artikel 3 kleine tips die je direct kunt implementeren in je eigen email Campagne waardoor je openrate, clickthrough rate en verkopen zullen steigen.

De eerste tip om je email marketing campagne te laten exploderen met resultaten.

Tip 1:  Test verschillende onderwerpregels.

Het is ongelooflijk wat een verschil je kunt behalen door een juiste onderwerpregel van je email bericht.
Het is een kleine moeite om even na te denken over wat je als onderwerp gebruikt en de resultaten zijn echt ongelooflijk.

Tip 2: Gebruik de best converterende onderwerpregel als link in de eerste regel van je email.

Omdat je bij de eerste tip reeds hebt bepaald wat de best converterende titel is kun je deze tweede tip binnen enkele seconden toepassen.
Het principe hierachter is heel simpel. Omdat je weet dat deze titel het best presteert weet je dat deze titel de mensen aanspreekt.
Het is dus ideaal om deze tekst ook als hyperlink te gebruiken in je bericht.

Tip 3: Gebruik marketing Automatisation zoals actionetics 

Het is tegenwoordig tamelijk gemakkelijk om gebruik te maken van email automatisation.
Dit is niks anders dan het aanpassen van je email berichten op bepaalde acties die de ontvangers van je emails wel of niet doen.

Zo kun je dus een email opnieuw versturen aan mensen die hem niet hebben geopend.
En misschien wil je een andere variant opsturen naar mensen die hem wel hebben geopend maar die niet op de link in de email zelf hebben geklikt.

Getresponse , aweber en mailchimp hebben deze optie niet allemaal of ze hebben deze optie pas sinds kort en is het nog erg omslachtig om een automatisation campagne op te zetten.
Het opzetten van marketing automatisation campagne is echter een makkie als je gebruik maakt van clickfunnels en actionetics.

Tip 4: Plaats een foto met een videoplay knop in je email.

Omdat mensen gek zijn op videos zal een afbeelding met een play knop automatisch leiden tot meer kliks naar je website of campagnepagina.
Dit is een van de kleine dingen die je gemakkelijk een stijging van 34% in conversie kan opleveren.

Tip 5: Zorg voor een goede cliffhanger

Het helpt om je publiek voor te bereiden op wat er komen gaat. Een goede manier om dit te doen is met een goede teaser of clifhanger.
Behandel in het begin van je mail even waar je de vorige keer mee bent gestopt en geeft ze het resultaat van de vorige cliffhanger.
Doordat je de vorige mail met een cliffhanger bent geëindigd is dit de reden waarom ze je mail vandaag hebben geopend.
Dus zorg ervoor dat je in ieder mail terugkomt op de beloofde zaken van de vorige mail en zorg dat je ieder mail die je opstelt eindigt met iets waar men naar uit kijkt, of nieuwsgierig van wordt.

Wil je meer email marketing tips ?

Clickfunnels 14 dagen proberen

 

 

Sharing is caring!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *